Tekst polityki zwrotów
Reklamacje
• Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową oraz Umową Dotyczącą Konta oraz zobowiązuje się do dostarczenia Klientom Towaru bez wad fizycznych i prawnych. Wobec Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi, o której mowa w Kodeksie cywilnym.
• W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy o Prawach konsumenta.
• Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy (Sprzedawca jednoznacznie wskazuje jednak, że nie określa terminu przydatności Towaru od użycia jako dłuższego niż dwa lata). Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową.
• W przypadku, gdy Towar ma wadę, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające Sprzedawcy identyfikację Klienta i przedmiotu transakcji (takie jak np. imię i nazwisko, datę zakupu). W przypadku braku podania odpowiednich danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o ich uzupełnienie.
• Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy: (konradgeorgiew8@gmail.com) lub za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na podstronie: (https://upominkowyraj.pl/contact)
• Sprzedawca jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca informuje Klienta o tym, czy uznaje jego żądanie za zasadne.
• Jeżeli rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę lub wykonanie przez Konsumenta uprawnień przysługujących mu w związku z niezgodnością Towaru z Umową, wymaga dostarczenia Towaru do Sprzedawcy, Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
• Poszczególne Towary oferowane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją producenta. W przypadku wykonywania przez klienta uprawnień z tytułu gwarancji, powinien on dostarczyć dokument gwarancyjny.
• Na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odrdostępna jest platforma ODR, utworzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców umożliwiający im pozasądowe rozstrzyganie sporów objętych ww. rozporządzeniem.
• W przypadku sporu pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą dotyczącego złożonej reklamacji, Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń; w szczególności ma prawo do złożenia wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym lub skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.
• Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej www.uokik.gov.pl